2008. szeptember 23., kedd

Fékek

Nah szeptemberben már max heti 1-2 napot tudok a mocival foglalkozni, ezért ez a nagy késés. De.

Vaterán bevásároltam, vettem 7000 ft ért komplett első teleszkóp+tárcsafék mindenestül. ramaty állapotban volt, de már kivakartam a dzsuvából, lefestettem ahol kell, szal egész jó állapotba került. Holnap feltöltjük fékolajjal - remélem meg tudom magam kímélni a belső felújításról, elvégre a rendszer leszerelése előtt működött, és nem bontották meg azóta. A teló először beszerelve szorult, a franc tudja miért, de nem rugózott. Másnap (ma) szétszedtem összeraktam újra, tökéletesen működik. A kormány egy leheletnyit ferde a kerékhez képest, de asszem ez legyen a legkisebb bajunk, én észre se vettem. Nem bonyolult szerkezet, nem is kell róla semmit írni. 2 cső + egy rugó + egy szimmering. Fentről kell beletolni az olajat, majd veszek holnap (MOL lökésgátló olaj, 5W-15W-ig jó)

Tehát ebből következik hogy előre a dobféket dobtam, a telószórakat megtartottam (hátha jó lesz vmire), de a többinek sajnos nem tudom hasznát venni. A keréktengelyen alig kell valamit esztergálni hogy jó legyen, tehát megtartottam a régit (tartalékba). A csapágyak könnyen kijönnek a régi kerékből, majd kiszedem és azt is megtartom, így csak a fékdobot kell kidobni. A fékpofák jók lesznek a hátsóba, tartalék szintén.

Na lássuk. Festegettem is, a telón kívül még a műszerkonzolt és a váz egyes lekopott részeit is. Fekete fényes Hammerite, majd kiderül bírja-e a terhelést. Továbbá megjött az üvegestől az órák üvege (0 pénzért), visszaszereltem, előtte kombináltfogóval kiegyengettem picit, és egész jó lett a krómozott perem. A Vaterás bevásárlásomból hoztam még egy km órát is (ott volt egy rakat alkatrész, azt mondta az ipse válogassak :) ), ha az enyémet nem tudom bekalibrálni, majd kicserélem.

Jah és törött volt a fékkar, de ez nem gond, 500 ft.

Kis megint más: kaptam ősrégi pudvás panorámatükröket :) Egy óra alatt leszedtem róla minden nem odaillőt, szép lett, karcmentes üvegEgy jó és egy rossz hír: a menet rajta M8. Nem csavarható be az M10 helyre, viszont az a menet szét van menve, lötyög benne a cucc. Hengeres közdarabot kell csinálni: kint M10 bent M8 vagy kint 12, bent M8 és felfúrni a kuplung és fékkkonzolt. Valahogy úgy kéne megoldani hogy a stift kiszedhető legyen a kuplung oldali izén, azaz a ragasztás és a hegesztés felejtős (így nem lehet kicserélni a kart). A főfékhengeren ez nem probléma, a kar nem ott mozog, oda akár be is lehet ütni nagykalapáccsal xD

És végül egy egyelőre optikai hiba: az indexem járó motornál baromi gyors. Megoldás az elektronikus indexrelé lenne, remélem lehet kapni is mert nem szívesen csinálnék, persze megoldható az is a szocimotoros segédleteiből.

Ha valami kimaradt majd lesz még poszt.


Bevásárlólista:

MOL lökésgátló olaj 5W-15
Fékolaj vagy fékfolyadék (ezt nemtom mi fán terem, majd ilyet kérek a mocis boltban talán van vagy meg tudják mondani)
Fékkar
indexrelé (?)

Nincsenek megjegyzések: