2009. február 15., vasárnap

Ami kimaradt

A generátoros-gyújtásos rémálom.

Egyszer csak nézem, nincs töltés, már visszaértem, az utolsó 5 méteren gyulladt ki a lámpa, utána fixen égett. Kábelek átnéz, mind jó. Aztán jött a kiszerelés. Szénkefék: szarok, de szerintem működőképesek. Szerelési határon belül vannak. Állórész: 0,32 helyett 0,5 ohm az ellenállása, de szimmetrikus mind3 pólus, akkor itt sincs tekercszárlat. Vaszárlat sem. Forgórész: századra pontosan jó az ellenállása, tehát nincs tekercszárlat. Akkor fesszabályzó. Elektronikus, nem romolhatna el, nem is tette, jó. Marad az utolsó: Egyenirányító. Mivel ehhez nem értek, nem akartam kivenni, helyette elmentem Futárékhoz szénkeféért, meg a gyújtás is rakoncátlankodott, ezért hoztam megszakítót, gyújtótrafót (kifolyt az olaj a régiből, melegedett nagyon, az új kb 2 szer nehezebb volt), és egy bütyköt is, mert az enyém katasztrofális volt.

Először is jött a katasztrofális állapotú csúszógyűrűk miatt forgórész esztergába fogása és felszabályzása (kézzel, 400as papírral). Aztán visszaépítettem, új kefékkel, és hálaég ment. Néha még kihagy a töltés, de ilyenek ezek az új kefék, be kell kopnia stb. Utána jött a gyújtás.

A szerelési KKban van egy hiba, ami 4 napomba került. Azt írja, a megszakítóhézag a bütyök max. helyén legyen 0,3 mm. Oké, de akkor a gyújtás elmászik leszálló ágba, nem is lehet visszahozni. Ezzel szenvedtem minden beállítást 5 ször kipróbáltam, kijavítottam minden hibát a bütykön (nem feküdt fel, a tengelye nem volt párhuzamos a többi részével, ilyenek), ami szenvedés, mert hihetetlenül keményre edzették, úgy hajlítja el az esztergakést hogy huh...

na utánaolvastam szocin, és a tanulság:

A MEGSZAKÍTÓHÉZAG A DUGÓ FELSŐ HOLTPONTJÁN 0,3 mm. A bütyök maximuma pedig ennél jóval hátrébb van. Így már tökéletesen ment minden. Utángyártott gyújtásalaplap: selejt. Nem megy bele az állórész vájatai közé, és egyébként is rossz heyen vannak az állító csavarok furatai. Ezzel szemben 1100 ft. A régit használom, nem rossz még az, csak szétnyalták az excentert egy kicsit, de működik.

Nincsenek megjegyzések: