2009. február 15., vasárnap

Felújítás után, upgrade előtt

Hát igen. Volt vizsgaidőszak, meg motorszerelés dögivel, vizsgák jók lettek (gépész jó azaz 2 es xD), tehát megvannak a kreditek, így végre koncentrálhatok még több motorszerelésre.

Illetve, szerelni már nem is nagyon kell. Direktszűrő, felújított karbi (sikerült 3 garnitúra utángyártottból összelegózni a cuccokat hogy menjen, és jól menjen), 160 km-en ette meg a 8 liter bengát, ami hát nézzükcsak 5 l/100 km. 120 km-t tettem meg a 31 esen (60 oda 60 vissza), majd maradék 40et budapesti menettel, lámpák minden, tehát ez az 5 egy vegyesnek tekinthető dolog. A gyári adat 3,5-4,5, de direktszűrőm van, és húzom is neki ahogy illik, tehát nem tűnik rendellenesnek a dolog.

Következő hónapra megszületett a döntés: 300 as henger, 140 es főfúvóka. Kell is a beígérkező második személy miatt :P . Fogyasztás még fejlebb fog menni, de ez van, semmi sincs ingyen. Amúgy a fogyasztás nem azért nő meg, mert a motor többet eszik, hanem mert az ember tulajdonsága, hogy minél jobban megy, annál jobban húzza neki. Micsináljak, én is ember vagyok, már most sem volt ritka a 4 est 110 ig huzatni, visított is rendesen a paci (a rendberakás előtt a végsebessége volt 110, hosszú gyorsulással hátszéllel). Kopottnak tűnik a henger picit, isten tudja mikor volt legutóbb fúrva, az is lehet hogy még sose (az 5. sebességben nem igazán "dinamikus", ha politikailag korrektek akarunk lenni. Magyarul ott már nem hajlandó nagyon gyorsulgatni.

Futáréknál amúgy 10 mátyásért hengerfúrás, új dugó (a Kanuni 301 gyári dugója), csapszeg, hengerfejátalakítás egyben nem tűnik rossz üzletnek. Eddig is megbízható volt, a selejtet visszavette, tanácsokkal is szolgált, satöbbi, amik végülis működtek.

Gondjaim most igazából az oldaltáskákkal vannak, amik váz híján lifegnek csak a tartón, elég ronda egyrészt, másrészt félek beleér a kerékbe aztán nézhetek. A terv laposvasból egy L alakú, hátat és alját tartó merevítő, zsákvarrótű és 100 as damil segítségével rávarrva a táskára, a csomagtartó krauseren meg gyárilag megvannak a furatok.

Készül az idom is, ami már nem piros, hanem fehér, megragasztva fazonírozva kittelve csiszolva fél flakon akril alapozó ráfújva, majd lesz még kis csiszolás, meg még sok alapozó, azután pedig valami autófesték kompresszorral szórópisztollyal feltéve. Persze visszateszem rá a piros színt, a LUX 300 és a RED STYLE feliratokat, egész retros tőle a gép. LUX 300 helyett MZ ETZ 300 is lehet, de ez még nagyon a jövő zenéje. A csíkokkal nemtom mit csinálok, ha nem muszáj nem rakom vissza.

Az elejére egy műszeridom került, kisméretű 95%osan sötétített plexi, felfogatás a villa szorítócsavarjaira (ahova az index), borostyánszínű (kissé kopottas) kerettel. Nagyon szépen mutat a körlámpával.

A blokkal minden rendben, azt hittem nagyon csörög, de miután elhagytam a kipufogóbilincsem, átnéztem és meghuzigáltam az összes csavart. A sárvédőn meglazult az egyik, az adta ki a hangot, a lámpa is rezgett a keretében (gumíroztam már azóta), a kürtön levő anya is mocorgott. Mind alá ment jóféle rugós alátét, meg úgy istenigazából meghúzás, és láss csodát a motor szépen jár :D Tanács: húzzátok meg a csavarokat. Különösen a futóművek és a fékek fontosak. Nekem legalább 1 mátyásomba fog kerülni az új bilincs, még szerencse hogy nem a fék esett le a figyelmetlenségem miatt.

Még egy apróság. Nem viccből kell ellenőrizni a "világító és fényjelző" berendezéseket. A régi indexek teljesen megbízhatatlanok (volt hogy 4 ből 3 kontaktos volt), azokat azért, az újakat meg te rakod össze, azt meg azért :) Amúgy azóta minden rendben a féklámpával és az indexekkel, meg más elektromos berendezésekkel is.

Nincsenek megjegyzések: