2008. augusztus 26., kedd

Blokk

Nah tegnap nem írtam mert persze lett volna miről... : hogyan akarunk a főtengelyről egy csavart lecsavarni, ha az baromi erősen oda van fogatva, és nincs kedvünk szétszedni a hengert/hengerfejet/dugattyút. Mindezt 6 órán keresztül. Ez a szarakodás fogalma...

Nah de azért voltak dolgok addig is. Először lekaptuk a jobb deknit (gyújtás felöli oldal), elénktárult a lánckerék és a generátor, rajta a gyújtással. Mint láttam a generátor nem tartozott a felújított alkatrészek közé -.- , és a gyújtás is fix előgyújtás, kalapáccsal. Ezt ki akarom cserélni procivezéreltre, de egyelőre nem. Mindenesetre beállítottuk a 3mm-t, mert 2,2-ig el volt csúszva, és azt nem szereti. Ehhez levettem a hengerfejet (hogy megnézzük a dugattyú és a henger állapotát), 4 rozsdás anya tartotta, alátéttel együtt újakra cseréltem. Eredmény: nem vészes, picit már használt, de okés minden elem állapota. Mérőórával toltuk a holtpont előtt 3mm-re a dugattyút (kis logikával kivitelezhető, a főtengelyt kell forgatni), a megszakítót pedig fázisceruzával sikerült elcsípni (ahol már nem sípol, ott nem vezet át, tehát megszakít, ezt az állapotot egy döntögetős cuccon kellett úgy beállítani hogy épp a 3mm-nél szakadjon. 2 csavarral van felrakva az állórészre).

Ezek után lehúztuk a generátort, merthogy átjött ide olaj, és hát nem kellett volna. Persze h elnyalódva a főtengely szimering, mert egy távtartó helyett egy rézlemez volt kivágva ollóval, és az hát nem éppen megfelelő a célra. A lánckerék anyája meg ki volt lazulva, visszaraktam biztosítottam ahogy azt kell.

Nah itt minden kiberhelve, jöhet a bal dekni. Persze h nem ment a fordulatszámkihajtás anyája miatt. nemgond, majd másnap. Közben reggel vezettem, és kiderült, hogy az oktatóm öreg MZ szerelő róka, így hát megkérdeztem tőle ha nem akarom a blokkot szétkapni mivel állítsam meg a főtengelyt. Nagyon ötletes a megoldás: kell egy olyan 14x1,5 ös menet, amit a gyertya helyére csavarsz fel. A menet beljebbi részén (ami bemegy a hengerbe a lyukon) 12-esben folytatódik, a külső része olyan 16 körüli. Le is rajzolom holnap mi ez. A lényeg, betekered a gyertya helyére, forgatod a főtengelyt, és a benti "farkának" a dugattyú közepe ütközik, tengely megáll, anya leszerelhető. Pofonegyszerű, azért 2 órát elvoltam a leesztergálásával. Ezután már itt lejött, azonban a váltó tengelye akadt a lábtartóval, amit így le kellett venni. Nem baj. Dekni le (a berúgókar fogaskereke lejön, ennek így kell lenni, a berugókart le se muszáj csavarozni még az elején). Azért hasznos, mert a fogaskereket továbbforgatva új pozícióban lehet visszrakni, vagyis a nagy rúgóerő (amivel rúgjuk, nem rugó xD) másik fogakon fekszik fel. Amúgy a szerkezet maga szintén egyszerű, olyan mint a horgászorsón a racsni, és egy rugó húzza vissza eredeti helyzetébe. A végén van egy fogaskerék, ami a váltóba nyúlik be.

Nah végre megláthattuk a kuplungot és a primer hajtást, vadiúj mindkettő, csak itt is a nagykerék anyája szarul volt becsavarva, lazán, ezért csörgött az egész. Becsavartuk, biztosítottuk ahogy kell, már jó.

Utána szépen elpakoltam a szerszámokat (most az egyszer xD), letakartam a vasat, és nekiálltunk a bevásárlólistának.

-légszűrő
-légszűrő tömítése a háznál
-karburátor javító szet
-karbi tömítés
-csavarok (kicserélni egységes imbuszra mindent amit lehet)
-motorolaj
-benzincső a régi előregedett helyett
-generátor oldali főtengelyszimering

és elvileg ezekkel össze lehet rakni a blokkot, feltölteni olajjal. Utána a karbit még csiszatoljuk kicsit, kiművelem magam ma hogy mit miért hogyan, majd lehet már végre röffenteni :)

Remélem el fog indulni :)

Nincsenek megjegyzések: