2008. október 14., kedd

Műszerfal

Na akkor a műszerfal. Fából kifaragva a megfelelő forma (dekopírfűrész + reszelő + fúró + flex), és rárakva plexi borítás, matt feketére fújva. Az egészre egy gyújtáskapcsoló fedél, bele az órák, mindenki happy. Na persze ez nem így történt. A fa elrepedt, a plexi szarul lett kivágva először, csak a nyertes stratégiát mondom el.

A fa kifaragása okés volt, ha óvatosabb vagyok el se reped. Rá a plexi: Fogjunk egy plexilapot, és vágjuk ki fűrésszel kb akkorára mint a lap. Ha ragasztjuk, ragasszuk fel a fára, ha csavarozzuk (ahogy én) akkor meg jelöljük ki a csavarok helyét. Fúrjuk át egy kis fúróval a jelölt helyeken, a plexit és alatta a fát is, ha 4 es facsavarral csavarozunk akkor 2,5 össel. Ezután vegyük le a plexit, és fúrjuk át 4 essel, ízlés szerint süllyesszük. tegyük vissza, csavarozzuk fel fixre, majd a fűrésszel vágjuk körbe kb jóra. Ezután a flexbe fogott polírkoronggal dolgozzuk le egyvonalba a széleket (ez a korong a plexit eszi, a fát már nem, kira. Ezután fúrjuk ki a likakat ami kell pl gyújtáskapcsolónak, majd kezdhetjük az órák nagy lyukait. Mivel a flex nem fér be, én forrasztópákával kbre kivágtam ( a plexi hőre lágyuló), majd fúróba fogható köszörűkővel a pontos méreteket. Ez se eszi a fát, de a plexit igen. Utána a blokk hőálló festékével lenyomtam 3 rétegben alul felül, majd fel lehetett szerelni. A motorra felfogatást a kormányszorító 4 imbuszával oldottam meg, beraktam a szorító fölé 2 kifúrt vasat, és úgy tettem rá a csavarokat.

A műszerfalat tartó vasakban fejenként 2 csavar tartja a műszerfalat, ezekbe betoldottam 2 alu pántot, amikre feligazítottam a vezetékeket. Ezt alu dróttal fixáltam, remélem nem húzódott ki semmi. Alatta van hely a fényszórónak (már van ötletem hogy teszem fel), és talán az idom elejének is, bár lehet az nem kéne rá. Ami fennvan az egyelőre bombabiztosan áll, még leszigetelem fugázóval az órák korül, bekötöm az órákat és elvileg kész. Elöl persze látszanak a zsinórok, de ezt el fogja takarni a szélvédő plexi, és egy plusz burkolat is.

Közben kiderült, a kuplungkonzol amit a Mofakernél vettem, egyszerűen reménytelen szar volt. Vettem ma Futárnál konzolt is, kart is, és jó. -2600 ft. Vettem egy f.sz. spirált is 400 ftért, na az egyből jó volt. Asszem ennyi.

Nincsenek megjegyzések: