2008. október 11., szombat

S lőn világosság

Nos nemtom hol is tartottam, az utóbbi hetekben az idom-projekten dolgoztam sokat. Szereztem idomot Kiskunhalasról, viszont ahhoz át kellett építeni a fényszórót egy szögletesre. Szerencsére épp olyan lámpa volt eladó Vaterán, utánvéttel együtt 5600 ft ért az enyém is lett (Yamaha lámpa, hibátlan).

Na ekkor ért a meglepetés: az összes kábel bele volt zsúfolva a fényszóróba (a régibe), kicsit se kaotikus módon. Le is szedtem minden zsinórt, és ha már lúd legyen kövér alapon újrahuzaloztam a moci első részét (hátulról előre csak 2 kábel jön, ez a "nyak", egyik 3 másik 7 eres). belement 12 m zsinór, és a színkódokat csak a vezeték elején és végén szigszalagozással tudtam megoldani (ezek csak németországból rendelhetők eredeti színben). Obiban vettem vezetéket, sorkapcsot, 6 os csomiban mindenféle színű szigszalagot, és otthon megszültem a dolgot. Kicsit nagy lett (direkt), de beszerelve elsőre működik minden. Ilyen se volt még. Hétfőn csinálok neki egy "dobozt" a villa felső részére (a két villaszár és a kormánycsapágyazás közé), és belezsúfolom :) Az is kaotikusan fok kinézni, de a sorkapcsok miatt már nem testelhet le (mint eddig néha...) és legalább én értem. Amúgy a rendszer lényege, hogy van belső vezetékrendszer, és külső. A külső kijön a gyuszikapcsolóból, indexből, ebből abból, és csatlakozik a belső rendszer végeihez, amik szigetelt sorkapcsokban végződnek. Tehát van egy doboz, amiből kilógnak sorkapcsok: index, fényszóró, gyújtáskapcs, ezazamaz, midnennek a cseréje pofonegyszerű és tiszta, a belső rendszer megbolygatása nélkül.

Aztán lássuk, új gázbowden új helyen elvezetve (a kürt tartója és a váz, valamint a motorfelfüggesztés és a váz közötti réseken), már nem húzza a gázt kormányfordításra, csak ahogy kell.

Ezen kívül matt fekete hőálló festékkel lefújtam a hengert miután flexbe fogható csiszolóval lecsiszoltam fémtisztára. Olyan, mintha most jött volna ki a gyárból :) Egy emberes adag 2500 ft, több mint elég.

Az idom projektet pedig szétválasztom idom és műszerfal projektre. Ez annyit tesz, hogy megcsinálom a műszerfalat olyanra, hogy önálló, villával mozgó fejidomként is megállja a helyét, de ha lesz erőm és időm, akkor a nagy idomba is beszerelhető legyen. Ugyanis pénteken meglett a forgalmim, jövő szerdán, vagy hétvégén mocizni akarok. Felrakom a villamossági dobozt, a fényszórót (szögletest, az szekszuálisabb) és az indexeket, a műszerfalat, és a moci menetkész.

Nincsenek megjegyzések: